Oppdatert 29.01.2021

Alle våre avdelinger er åpne med normal kapasitet. Smittetrykket er imidlertid svært varierende i ulike regioner. Avdelingene følger lokale forhold tett, og tilpasser tiltak fortløpende i samsvar med lokalt smitterisikonivå.

Har du symptomer på luftveisinfeksjon (f eks forkjølelse)?

Da skal du i utgangspunktet ikke møte til time. Ring oss for avklaring. Normalt går slike symptomer nokså raskt over, og vi vil hjelpe deg med en ny time.

I karantene?

Har du karantene på grunn av nærkontakt med smittede, eller har vært i områder som medfører karanteneplikt, skal du selvfølgelig ikke møte til time. Ring oss for ny time så tidlig som mulig.

Avtal med oss før du kommer

Vi setter pris på at du ringer og får en avtale før du kommer. Vi må begrense antall personer i lokalet samtidig, og har ikke kapasitet til å håndtere mange som kommer utenom avtale. Vi setter også pris på om du kommer nokså presis til timen, slik at du slipper å sitte lenge og vente på venterommet.

Hvilke tiltak gjør Ortopediteknikk?

De viktigste tiltakene hos oss er

• Ansatte, pasienter og kunder skal være symptomfrie
  • Godt tilrettelagt for håndhygiene
  • Godt renhold og jevnlig desinfeksjon av kontaktflater
  • Tilrettelagt for god avstand på venterom og behandlingsrom
  • God oversikt over alle besøkende for evt. smittesporing

Dette betyr at både ansatte og besøkende skal være friske og symptomfrie. Vi holder likevel avstand i alle situasjoner der det er mulig. Ved økt risiko for smitte, for eksempel ved langvarige konsultasjoner og der det over tid ikke er mulig å holde avstand, brukes beskyttelsesutstyr (bl.a. munnbind). Grunnleggende håndhygiene, desinfeksjon av overflater og renhold gjennomføres etter anbefalinger og helsefaglige standarder.

Alle besøk loggføres for å kunne bidra i effektiv smittesporing.

Ansvarlig smittevernleder: Jan Olav Lohne